Sayfalar

2 Mayıs 2016 Pazartesi

Lise Adayları için Rehberlik Servisi, Çözümlü Matematik Problemleri


         
KEMAL Türkeli Üniversite, Lise ,Giriş Sınavlarına Hazırlar kazandırır




    YGS,LYS(ÖSS), TEOG Test sınavlarına hazırlanırken Rehberiniz
                                              Öğretmen Kemal Türkeli’dir.
               www.kemalturkeli.com


   Smiley Meslek Seçimi ve Meslek Lisesi veya Üniversite Seçimi için (tıklayınız) Meslekleri tanıyalım ilgilendiğiniz bir Meslek için önemli ön bilgileri inceleyiniz öğreniniz.




  Smiley 2011 SBS tarihleri için[tıklayınız]
 Velilere veya öğrencilere SBS'yi tanıtan hazırlanma için bilgi veren slayt gösterisini izlemek için[tıklayınız]


 SBS 6.sınıf Adaylarına ; Çarpanlar ve Asal Sayılar , Ortak bölenler,

 
Asal sayılar, EBOB, EKOK, Katlar
Asal sayılar, EBOB, EKOK, Katlar
      Katlar,  EBOB, EKOK, Bölmede kalanlar,


Kalansız Bölünebilme(2,3, 9),  kuralları,
 konularını öğreten Açıklamalı Çözümlü sorular. [tıklayınız]

kemal_turkeli@yahoo.com, www.kemalturkeli.com    Matematik Öğretmeni yazar Kemal Türkeli özel ders vererek SBS'de puanınızı  yükseltir istediğiniz  Anadolu Lisesini garantili kazandırır. 

 SBS 6.sınıf Adaylarına ; KESİRLER   [tıklayınız]

 Kesirler(Q=Rasyonel Sayılar) özellikleri      Kesirleri toplama, Kesirleri Çıkarma işlemi, Kesirleri çarpma, Kesirleri bölme işlemi nasıl yapılır?     Kesirlerden oluşan sayı kümesinde çarpma işleminin toplama işlemi üzerine dağılımı nasıl yapılır?

kemal_turkeli@yahoo.com, www.kemalturkeli.com    Matematik Öğretmeni yazar Kemal Türkeli özel ders vererek SBS'de puanınızı  yükseltir istediğiniz  Anadolu Lisesini garantili kazandırır.


 SBS 6.sınıf ONDALIK KESİRLER
   SBS 6.sınıf Adaylarına ; ONDALIK KESİRLER(Paydaları 10 veya 10'un katları olan kesirler) [tıklayınız]




uzunluk birimleri 10'ar 10'ar artar veya azalır
uzunluk birimleri 10'ar 10'ar artar veya azalı





6.sınıf SBS ÖLÇME :

Uzunluk ölçme
Ölçme Birimleri :[tıklayınız]









Üçgende bir dış açı kendisine komşu olmayan iç açıların toplamına eşittir
Üçgende bir dış açı kendisine komşu olmayan iç açıların toplamına eşittir

SmileSBS 6.sınıf öğrencilerine Geometriye başlanğıç ;Komşu

         ve Bütünler Açılar,
     Ters açılar, Birbirlerine Dik doğrular, Yöndeş ,İç ters, Dış ters açılar, Üçgen, Bir üçgenin üç kenarının uzunlukları arasındaki ilişki, Kenar uzunluklarına göre üçgenleri isimlendirmek,Dik üçgen, Geniş açılı üçgen,  Üçgenin iç açılarının toplamı 180 derecedir.Bir üçgenin bir dış açısı kendisine komşu olmayan iç açılarının toplamına eşittir,
Bir üçgende açılar farklı ise büyük açılar karşısındaki kenarlar daha uzundur, İkizkenar Üçgenin taban açıları eşittir, İkizkenar üçgenin bir simetri doğrusu vardır,Bir üçgenin dış açıları toplamı 360 dir,  Dikdörtgen, Kare nedir?, Üçgenin alanını hesaplamak, Paralelkenarın Alanını bulalım, ...devamını okumak için [tıklayınız]



7.sınıf Denklemler Konu özeti çözümlü sorular
7.sınıf Denklemler Konu özeti çözümlü sorular

SBS 7.sınıf Matematik
Bir Bilinmeyenli Denklemler [tıklayınız]
    Yazan: Matematik Öğretmeni(MÜ,İTÜ) Kemal Türkeli 








 

8.sınıf SBS SES nedir?
8.sınıf SBS SES nedir?
  Smile  İlköğretim 8.sınıf Ses nedir ?videosunu izlemek için[tıklayınız]  

    Smile Ses'in özelliklerini okuyun[tıklayınız
                               Smile   İlköğretim 8.sınıf Ses nedir? okuyunuz  ?[tıklayınız]




İlköğetim öğrencilerine yardımcı kitaplar
İlköğetim öğrencilerine yardımcı kitaplar





 Smile YILDIRIM YAYINLARI,
Gizem Yayıncılık, Tuna Matbaacılık [tıklayınız]













Smile  Morpa İlkokul , Ortaokul  öğrencileri için kitaplarını ve eğitim sitesini tanıtan kataloğunu bilgisayarınıza indirmeden Online incelemek için [tıklayınız]
Okul Öncesi + İlkokul , Ortaokul  Yardımcı Kitaplar+ Morpa Kampüs etkileşimli eğitim Sitesi +Kültür Kitapları
    Smile Morpa sitesini inceleyiniz[tıklayınız]
   Smile      ilkokul, Ortaokul  Öğrencileri için İnternet ortamında etkileşimli 
         Kişisel Gelişim Sitesi Morpa Kampüs [tıklayınız]  http://www.morpakampus.com/




    Üniversitelere Girişte Fen, Eşit-ağırlık ve Sözel puan türlerinde Başarılı

        En İyi 20 Liseyi öğrenmek için [tıklayınız]





I.Yerleştirme sonucunda kazanan  öğrencilerin Taban veya  Tavan Puanlarını incelemek için tıklayınız.





 Anadolu Liselerinin 2009 Kontenjan sayılarını incelemek için  tıklayınız.





 Kişisel Gelişim Yayınları'nın İnternet Adresleri


Mümin Sekman
Web Adresi: http://www.muminsekman.com/



KİGEM - Kişisel Gelişim Merkezi
Web Adresi: http://www.kigem.com




O ÇOCUK SENİN 
Ama Sen Onu Hiiiç Anlamıyorsun
Mehmet AKPINAR
KASHNA Kitap Ağacı, 243 sayfa

www.kashna.com

 5 Duyu Psikolojik danışma – Kişisel gelişim Eğitim merkezi Çocuk Psikolojisi İstanbul Bakırköy İncirli
Tel : 212.542 80 29,       0533.552 04 82


 İstanbul Yenibosna özel eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinin DENGELİ YAŞAM çalışmalarından yararlanınız. Bireysel eğtim, Konuşma terapisi vs http://www.dengerehabilitasyon.com/index.php?sid=bolumler





BUGÜN BAŞARI IÇIN NE YAPABİLİRSİNİZ?




Başarmak, amaca uygun sonuç almaktır.

Başarmak, amaca uygun sonuç almaktır. Yasal ve ahlaki limitleri aşmadan sonuç almaktır. Hiçbir açıklama, özür veya gerekçe başarı kadar başarılı değildir. Amaca ulaşmak için aştığınız engellerin sayısı, başarınızın büyüklüğünü belirler. Nereye geldiğinizden daha çok, nereden yola çıktığınız önemlidir. Vehbi Koç Rahmi Koç'tan hep daha başarılı bulunuyor, çünkü o "sıfırdan" yola çıktı. İnanın bana, hayatta büyük işler başarmak için en şanssız durum, ülkenin en zengin adamının çocuğu olarak doğmaktır. İnsanlar engeller yüzünden başarılı olamadıklarını düşünürler oysa asıl yürünen bir yolda engel yoksa o yolun sonunda başarı yoktur.




Sayfa 9; Doğanın muazzam kitabının dili matematiktir.
              Galileo
Sayfa  14;
Matematiksel çalışmanın en önemli sonucu,  öğrencilerin düşünmesini sağlamaktır.
John Wesley Young

Sayfa 19;
Başarının sırlarından biri, geçici başarısızlıkların bizi yenmesine izin vermemektir. Mark Kay

Sayfa 29;
Aşağıdaki sorularıma cevaplarınız olumlu mu?
1.    Teorik Olasılığı bir örnekle açıklayabilir ve hesaplayabilirim.
2.    Deneysel Olasılığı bir örnekle açıklayabilirim.Teorik olasılıkla ilişkisini açıklayabilirim.
3.    Öznel Olasılığı bir örnekle açıklayabilirim.(Örneğin Matematik Öğretmeninize göre SBS’de 20 Matematik Test sorusunu doğru cevaplama olasılığınız  %85 gibi Rasyonel bir sayı olabilir mi?
4.    Bağımlı ve bağımsız olayları bir örnekle açıklayabilirim.
5.    Bağımlı ve bağımsız olayların olma olasılıklarını bir örnek soru üzerinde hesaplayabilirim.
Hangisine cevabınız olumsuz ise başa dönüp eksiğinizi gideriniz.
Engeller beni durduramaz, her bir engel kararlılığımı daha da güçlendirir. Leonardo da Vinci

Olumsuz düşünceleri zihinsel canavarlar halini almadan önce yok edin. Anonim 
Sayfa 52;
Neyi  Aradığını bilmeyen, onla karşılaşsa da onu bulduğunu  anlayamaz. Cladue Bernard

Sayfa 53;
Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakilerin(dinleyicilerinin) anlayabileceği kadardır.Mevlana

Sayfa 54;
Güçlükler başarının değerini artıran süslerdir. Moliere
Sayda 57;
Bu sorunun çözümünde bir bütün parçalarının toplamına eşittir mantık kuralını kullandık.
İyi bir başlangıç, yarı yarıya başarı demektir. Andre Gıde

Sayfa 63;
Basit bir adamın elinden geleni yapmaya çalışması, zeki bir adamın tembelliğinden daha iyidir. G. Gracıan

Sayfa 64;
İyi bir kafaya sahip olmak yetmez; mesele onu iyi kullanabilmektedir. Rene Descartes

Sayfa 65;
 En büyük zaman hırsızı kararsızlıktır. C. Floru
  
Sayfa 33:
     İlk çağlarda güçlü olan, endüstri çağında zengin olan kazanırdı. Bilgi çağında ise bilgili olan kazanacaktır. A. Toffler
Sayfa 36;
Bütün büyük işler, küçük başlangıçlarla olur. Cıcero

Sayfa 41;
Bunları öğrendiniz mi?
1. Standart sapmanın ne anlama geldiğini şöyle açıklayabilirim.” 20 soruluk SBS Matematik Test sınavında adayların aritmetik ortalaması 9 net ve standart sapması 3 net  ise adayların her 100’ünün(gerçek sınavda bunu 100 bin de düşünebiliriz) 68’inin
aralığında net cevabı olduğunu söyleyebilirim. Veya her 100 öğrencinin 68 ‘i aritmetik ortalamadan 3 uzaklığa yayılmışlardır. Dikkat ederseniz %34’ünün neti
 aralığına yayılmıştır diye açıklayabilirim.”
2. Standart sapmayı, aritmetik ortalamayı bir veri grubuna uygulayarak hesaplayabilirim?
Bunları öğrenmedinizse dönüp tekrar çalışın.

Sayfa 42;
Bilginin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak şarttır. Balzac

Sayfa 159;

Başkalarına yardımcı olmak için elinize her zaman büyük fırsatlar geçmez, ama küçük fırsatlar her gün çıkar. Sally Koch

Sayfa 170;

Güçlükler(SBS sınavı) başarının değerini artıran süslerdir. Moliere

Sayfa 172;

Nerede olursanız olun, elinizdekilerle yapabileceğinizi yapın. Theodore
Roosevelt

Sayfa 181;

Bir şey biliyorum, o da hiçbir şey bilmediğimdir. Sokrates

Sayfa 192;

Başkalarından daha akıllı olmaya çalış, yalnız amacını kimseye söyleme.
Lord Chesterfield

Sayfa 193 ;

İnsan her gün bir parça müzik dinlemeli, iyi bir şiir okumalı, güzel bir tablo görmeli ve mümkünse birkaç mantıklı cümle söylemelidir. Goethe


Sayfa 194 ;

Yalancının cezası kimsenin kendisine inanmayışı değil, asıl kendisinin kimseye inanmayışıdır. Bernard Shaw


Sayfa 195 ;

Her şeyi konuşabilen insanlar, her şeyin üstesinden gelebilirler. Napoleon


Sayfa 196;

Hayattan korkmayın çocuklar. İyi ve doğru şeyler yaptığınız zaman yaşamak öyle güzel ki… Dostoyevski

Sayfa 197;

Kuşlar gibi uçmasını,balıklar gibi yüzmesini öğrendik. Ancak bu arada çok basit bir sanatı unuttuk; insan gibi kardeşçe yaşama sanatını. M. Luther King

Sayfa 197;

Komşunu sev ama aradaki bahçe duvarını asla kaldırma. Benjamin Franklin

Sayfa 198;

Kaderimizi kontrol eden üç karar vardır:
1. nelere odaklanacağımıza(SBS) karar vermek.
2. bir şeyin(SBS) sizin için ne anlam taşıdığına karar vermek.
3. istediğiniz sonuçları yaratmak(çok net çıkarmak) için ne yapacağınıza karar vermek. 
Anthony Robbins

Sayfa 199;

Hayatta yapılacak o kadar çok hata var ki, aynı hatayı yapmakta ısrar etmenin anlamı yoktur. Sartre

Sayfa 200 ;

Hayatta en büyük isteğim, kendime yapabileceğimin en iyisini yaptıran biri olmaktır.

SBS  adaylarına önerim Matematik temellerini kuvvetlendirecek şekilde günlerini  verimli geçirmeleridir.  Matematik sorularının pratik çözüm yollarını da araştırınız. Kazananlardan biri olmanız için bilinçli ısrarlı gayret göstermeniz gerekir. Pes etmeyin düşünerek ders çalışırsanız kazanacağınıza inanın.  Test sınavlarını ciddiye alıp çalışınız. öğretmeniniz Matematik Öğretmeni Kemal Türkeli www.kemalturkeli.com 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder